Hulppea Scandic Hamburger Börs kaipasi hotellirakennuksen uudistuksen myötä rinnalleen arvoisensa kahvin. Laadukasta ja vaativien asiakkaiden makuun sopivaa tummapaahtoista kahvia tarjoilee tietenkin Löfbergs.
Scandic Hamburger Börsin aulaan astuessa katse kääntyy automaattisesti kohti korkeuksiin avautuvaa tilaa, jota vastaavaa ei hotellimaailmassa muualta Suomesta löydä. Kokonaan uudistettu hotellirakennus valmistui runsas vuosi sitten ja on ottanut paikkansa asiakkaiden sydämissä.
– Asiakkailta on saatu paljon positiivista palautetta onnistuneesta uudistuksesta, ja vanhassa hotelli Hamburger Börsissä vierailleet muistelevat mielellään millaiselta täällä näytti ennen, kertoo Scandic Hamburger Börsin Food & Beverage Manager Suvi Ruokamo. Ruokamo on ollut iloinen huomatessaan, miten moni asiakkaista palaa hotelliin uudestaan.
Uusien tuulien myötä liiketoiminnan keskiössä on yhä enemmän ruoka ja juoma, mukaan lukien kahvi. Hotellin ruokaelämyksiä loihtii espanjalaistyylinen illallisravintola Más, jonka tiloissa tarjoillaan myös kattava aamiainen kahveineen. Löfbergs on toiminut Scandic Hamburger Börsin kahvikumppanina alusta asti ja tarjonnut tukea kahvikoulutuksien ja laitteistoiden suhteen. Ruokamon mukaan hotellin toimintaa ja valikoimaa kehitetään jatkuvasti:
– Aamiaisella erikoiskahvien puutteesta tuli palautetta ja siihen reagoitiin heti. Löfbergsin erikoiskahvikoneesta on saatu asiakkailta paljon kiitosta, ja erikoiskahveja tilataan paljon.
Tumman kahvin suosio on ollut selkeästi nouseva trendi myös Scandic Hamburger Börsissä. Ruokamon kokemuksen mukaan laadukas tummapaahto mielletään itsessään jo erikoiskahviksi. Varsinkin kokous- ja aamiaisasiakkaiden keskuudessa hyvä kahvi on keskiössä, sillä erillistä kahvilatoimintaa hotellissa ei ole.
– Aamiaisella tärkein on kahvi, Ruokamo toteaa.
Scandic Hamburger Börsin ja Löfbergsin yhteistyö on sujunut mallikkaasti. Yhteistyössä tärkeään osaan nousee vastuullisuus: Scandicille on tärkeää tietää mistä Löfbergsin kahvi tulee. Myös Ruokamo painottaa vastuullisen kahvin tärkeyttä.
– Vastuullisuus on ollut suuri tekijä kahvikumppania valittaessa, eikä asiakas tiedä kuinka tarkan seulan läpi Löfbergs on kulkenut. Ruokamo nostaa pääkohdaksi erityisesti sen, että kahvinviljelijöillä on hyvät oltavat ja mahdollisuus kehittää omaa sekä lähialueen toimintaa. Löfbergsin vastuullisuustyö nojaa ajatukseen, jossa koko tuotantoketjua kehitetään kohti parempaa aina pavusta kuppiin saakka.
Vastuullisuuden puolesta liputtaa myös Löfbergs Suomen Head of Marketing Leif Sjöblom:
– Löfbergsille on erittäin tärkeää jakaa asiakkaiden kanssa yhteisiä arvoja. On mahtavaa huomata, että vastuullinen kahvi on Scandicille yhtä tärkeää kuin meillekin.
Tulevaisuudelta Löfbergsin kanssa Ruokamo odottaa uusia kahvikoulutuksia henkilökunnan ja sesonkityöntekijöiden vaihtuessa. Löfbergs haluaa tarjota jatkossakin yhteistyökumppaneilleen kattavasti kahvitietoutta, jotta vastuullisen kahvin viesti välittyy asiakkaille asti.
Myös hotellihuoneessa voi valmistaa itselleen kupillisen Löfbergsiä.