Löfbergs ja Sunborn ovat sopineet uuden monivuotisen kahvikumppanuuden. Niin kongressi- ja tapahtumavieraiden, konsertti- ja keikkayleisön kuin kotimaisten ja kansainvälisten huippuesiintyjien kahvikupit täytetään siis jatkossakin laadukkaalla tummapaahtoisella Löfbergs-kahvilla.
Sunborn Events Oy on Varsinais-Suomen näkyvin ja kuuluvin tilavuokraukseen ja ravintolatoimintaan keskittyvä yritys, joka vastaa mm. Turun Logomon, Turun linnan ja Helsingin Kulttuuritalon toiminnasta. Yritys on vastannut Logomon tapahtumakeskuksen ravintolatoiminnasta jo vuodesta 2011 lähtien ja siirtyi sen pääomistajaksi vuonna 2020. Sunborn Eventsin alaisuudessa toimiva Sunborn Live tuottaa vuositasolla noin 200 keikkaa.
– Logomo on Suomen ja Euroopan mittakaavalla hyvin erityinen tapahtumapaikka. Suurta yleisöä palveleva Logomo-sali skaalautuu helposti, ja liikuteltavien katsomoiden ansiosta kapasiteetti riittää jopa 3400 henkilölle. Logomon muuntuvat tilat mahdollistavat lukuisia eri tapahtumia samanaikaisesti, kertoo Sunborn Events Oy:n kehitysjohtaja Juha Leinonen.
Logomo on tuttu erityisesti suurten tv-tuotantojen, konserttien ja keikkojen tapahtuma-areenana. Siellä järjestetään jälleen myös yksi vuoden kiinnostavimmista musiikkikilpailuista: vuoden 2023 Uuden Musiikin Kilpailun liput myytiin hetkessä loppuun. Pian UMK:n jälkeen Logomon täyttää jo kahdettatoista kertaa Suomen suurin laulukilpailu The Voice of Finland. Yleisölle avoimien tapahtumien ohella erilaiset yritystilaisuudet täyttävät Logomon tilat säännöllisesti.
– Hyvä kahvi on yritysvieraille tietenkin tärkeää. Kongressien ja messujen yhteydessä kahvia kuluu paljon, Leinonen summaa.
Logomon lavalla on vuosien varrella esiintynyt iso liuta suosittuja muusikoita aina yhdysvaltalaisbändi Totosta koko Suomen rakastamaan Vesa-Matti Loiriin. Esiintyjille tarjoillaan heti ensimmäiseksi kupillinen Löfbergsin kahvia. Logomo Kitchenissä on vuosien aikana huomattu, että mitä suurempi artisti, sitä vaatimattomammat toiveet.
– Veskun raiderilla toiveena oli vain kaksi karjalanpiirakkaa, ja artisti yllättyi iloisesti saadessaan lisäksi vielä kupillisen kahvia.
Löfbergs on ollut Sunbornin kahvikumppani jo lähes vuosikymmenen ajan ja kumppanuus sai jälleen jatkoa vuoden 2023 alusta. Tummapaahtoinen Löfbergs-kahvi on saanut asiakkaiden keskuudessa positiivisen vastaanoton. Löfbergsiä ilahduttaa Logomo Kitchenin henkilökunnan suusta kajahtava tieto: kahvi saisi olla vieläkin tummempaa!
– Yhteistyön alkaessa tumman kahvin suosio Suomessa oli vasta aluillaan ja jännitettiin kuinka asiakkaat ottavat kahvin vastaan, Leinonen muistelee yhteistyön alkuaikoja.
– Varsinkin laadukkaan espresson kysyntä on koko ajan kasvussa, samoin erilaisten erikoiskahvien. Myös kylmät kahvidrinkit trendaavat, painottuen tietysti kesään.
Löfbergs Finlandin Head of OOH and Marketing Leif Sjöblom vahvistaa tummapaahtoisen kahvin huippusuosion.
– Tumman kahvin kysyntä on ollut jonkin aikaa huikeassa nousussa. Pitkäkestoinen ja hyvin toimiva kumppanuutemme Sunbornin kanssa on paitsi antoisaa myös osoitus siitä, että kuluttajien rima on korkealla ja makumieltymykset kehittyneet. On ilahduttavaa, että korkeatasoinen tumma Löfbergs-kahvi on mukana maailmanluokan tapahtumissa ja tilaisuuksissa.