– Olemme halunneet alusta asti lähteä muuttamaan suomalaista kahvilakulttuuria keskieurooppalaiseen suuntaan. Olemme kohtaamispaikka, johon tullaan hakemaan mielihyvää, pohjustaa Pella’s cafen perustaja, yrittäjä Katriina Pellas.
Mielihyvää Pella’s tarjoaa panostamalla erityisesti laatuun – kaikessa tekemisessään. Katriina Pellaksen mukaan erinomainen kahvilakokemus syntyy tuoreen ja korkeatasoisen kahvin lisäksi miljööstä, tunnelmasta ja yksityiskohdista.
– Kolme kondiittoriamme tekevät kaikki kakut paikan päällä. Myös astiat ovat suuressa roolissa luomassa kahvielämystä. On aivan eri asia juoda kahvinsa Pellaksen huolella valituista posliinikupeista kuin pahvikupeista.
– Kahvilavertailuissa emme pysty kilpailemaan hinnalla. Mutta kun kupissa on vastajauhettua Reilun kaupan luomukahvia, niin onhan se hiukan hintavampi kuin peruskahvi. Asiakkaamme ovat kuitenkin laatutietoisia ja tietävät, että meillä ei joudu pettymään. Esimerkiksi korona-aikana huomasi, että ihmiset halusivat käyttää aikansa ja rahansa siellä, missä tiesivät saavansa rahoilleen vastinetta. Sama ilmiö on havaittavissa nyt tiukkenevan talouskurin aikaan.
Asiakkaiden laatutietoisuus näkyy myös kahvimieltymyksissä. Pellaksen mukaan yhä useampi suodatinkahvin tilaaja mainitsee erikseen haluavansa nimenomaan tummapaahtoista kahvia. Muuta ei Pellaksen valikoimissa tosin ole koskaan ollutkaan.
Pellaksessa pyritään korkeaan tasoon kaikkina hetkinä vuoden jokaisena päivänä. Kiireessäkään ei aleta tinkimään tai oikaisemaan. Se erottaa loistavan kahvilan hyvästä.
– Teimme viime vappuna myyntiennätyksen, mikä sekään ei syntynyt oikotietä pitkin. Asennettamme kuvaa, kuinka vuoden kiireisimpänä päivänä kaikki sujui loistavasti. Meillä on ajatuksena, että jos voimme vuoden kovimpana myyntipäivänä tarjota erinomaista palvelua ja erinomaisia tuotteita, voimme tehdä sen vuoden jokaisena päivänä, Pellas jatkaa.
Pella’s cafen asenne ja intohimo tekevät vaikutuksen
Löfbergs on ollut Pella’s cafen kahvikumppani jo yhdeksän vuoden ajan. Kahvilan tinkimätön asenne ja sitoutuneisuus hyvään palveluun ovat tehneet vaikutuksen myös kahvitoimittajaan.
– Monivuotinen yhteistyömme Pella’s cafen kanssa on ollut mielekästä ja mielenkiintoista, kertoo Löfbergs Suomen Head of Marketing Leif Sjöblom.
– He suhtautuvat korkeatasoisiin kahvielämyksiin samalla intohimolla kuin me Löfbergsillä. Se edellyttää laadukkaita kahvituotteita, mutta ennen kaikkea aitoa palveluasennetta. Toimiva ja antoisa kumppanuus on valikoimamme kehittämisen avain.
Myös Katriina Pellas kehuu yhteistyötä. Kiitosta saavat niin Löfbergsin toimitusvarmuus kuin yrityksen tarjoama markkinointituki.
– Lisäksi saamme heiltä uusia ideoita valikoimamme parantamiseen, ja he ovat aina valmiina kouluttamaan henkilökuntaamme ja katsomaan että laitteisto on oikein säädetty.
Tampereella auringosta ja laadukkaasta kahvista pääsee nauttimaan myös Keskustorin Kesäkeitaalla, jossa Pella’s cafe on mukana tänäkin kesänä. Katriina Pellas uskoo, että kylmät kahvidrinkit ovat kesän hittijuoma. Kahvilanpitäjäksi poikkeuksellisesti Pellas itse on kahvin suhteen ”myöhäisherännäinen”: hän on aloittanut kahvinjuonnin vasta pari vuotta sitten.
– Kun henkilökuntamme ja asiakkaamme aiemmin sanoivat, että meillä on kaupungin parasta kahvia, jouduin luottamaan heidän sanaansa, Pellas naurahtaa.
– Nyt voin hyvällä omallatunnolla todeta, että näin hyvää kahvia en ole saanut missään – en edes ulkomailla matkustellessani.
Tutustu lisää Pella´s cafeeseen täältä: https://www.pellas.fi/